Projektowanie witryn internetowych

(Opiekun: dr inż., dr n.f. Piotr Marecki, prof.nadzw. WSIZ)

W ramach zajęć edukacyjnych studenci rozwijają swoje umiejętności w projektowaniu i programowaniu funkcjonalnych serwisów internetowych, które są przystosowane do współpracy z dowolnymi urządzeniami zarówno stacjonarnymi jak i mobilnymi. Zajęcia prowadzone w ramach specjalizacji Programowanie serwisów internetowych, pozwalają zdobyć praktyczną wiedzę w zakresie budowania struktury dowolnej witryny www w języku HTML5 jak również projektowania jej unikalnego i atrakcyjnego wyglądu przy pomocy kaskadowych arkuszy stylów CSS3. Dodatkowo, studenci poznają narzędzia języka JavaScript do tworzenia dynamicznych stron www i uczą się efektywnie korzystać z frameworka Angular JS w celu wzbogacenia swoich serwisów internetowych o elementy interaktywne tj. rozwijane menu, galeria, formularze itd. Na zajęciach edukacyjnych studenci poznają nie tylko nowoczesne praktyki stosowane w Responsive Web Design ale również mogą liczyć na wsparcie i mentoring ze strony osób z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w tej dziedzinie.

Spis treści dydaktycznych:

Podstawy HTML

  • budowa prostych stron w języku HTML,
  • wprowadzenie atrybutów do znaczników HTML,
  • tworzenie stron z wykorzystaniem elementów HTML5.

Podstawy CSS

  • oscylowanie elementów HTML-owych za pomocą styli CSS,
  • wprowadzenie elementów CSS3,
  • animacje, efekty specjalne w CSS,
  • projektowanie responsywnych witryn internetowych.

Framework Bootstrap

  • implementacja struktur frameworka Bootstrap w języku HTML,
  • tworzenie webowych aplikacji internetowych dostosowanych do urządzeń mobilnych,
  • budowa w pełni funkcjonalnej responsywnej witryny internetowej z wykorzystaniem komponentów Bootstrap.

Framework Angular JS

  • operacje na widokach,
  • warunki i pętle,
  • komunikacja REST.
Zainteresowany studiami w zakresie Webdevelopment? Zapoznaj się z zasadami studiowania na naszej uczelni pod adresami Studia inżynierskie od marca 2017 i Studia podyplomowe od marca 2017.