Letnia Akademia Projektowania 2020
Uwaga – startuje „design na gorąco” – czyli Letnia Akademia Projektowania WSIZ!
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej zaprasza na lipcowe warsztaty graficzne online!
Dla kogo te warsztaty?
Zajęcia są w pełni otwarte dla naszych aktualnych studentów oraz kandydatów, którzy zakończyli proces rekrutacji na studia od października 2020r.
Dla osób chętnych do wzięcia udziału w warsztatach, lecz nie będących naszymi studentami, koszt udziału wynosi 150zł. Rejestracja pod adresem biurowsiz@gmail.com.
Zapraszamy wszystkich pasjonatów grafiki użytkowej, którzy chcą się rozwijać w tym kierunku.
Jak skorzystasz dzięki warsztatom?
Poznasz PRAKTYCZNIE proces projektowania konkretnych materiałów: KONCEPTY – PROJEKTY –
EFEKTY. Zajęcia poprowadzi zaprawiony w graficznych bojach praktyk.
PROGRAM KURSU
TYPOGRAFIA CZYLI LITERY I BAJERY – 21.07 wtorek, godz. 17.15 – 19.30
- Prelekcja + prezentacja zajęć i Uczelni
- Warsztat typograficzny – wykorzystanie liternictwa w projektowaniu
- Podstawowe pojęcia: linia bazowa, światło, kerning, interlinia, wysokość „x”, chorągiewka, justowanie, łamy (szpalty), kolumny
- Różne rodzaje i odmiany fontów
- Dobór fontu do projektu
- Fonty do nagłówków, fonty do akapitów
- Hierarchia tekstu w projekcie
- Dzielenie wyrazów – kiedy nie dzielić
- Projektujemy plakat z wykorzystanie typografii
- Różne układy tekstu
- Style akapitowe i znakowe
- Przykłady grafik opartych na typografii
- Tekst jako obraz
- Skąd brać fonty?
Proces pracy będzie oparty na realnych założeniach, zakładających, że dobra grafika to NIE tylko pojedynczy projekt – ale połączenie twórczego myślenia i umiejętność swobodnego korzystania z wielu narzędzi (własna głowa, Adobe Illustrator, Adobe Indesign).
KOLOR MA ZNACZENIE! – 23.07 czwartek, godz. 17.15 – 19.30
- Prelekcja + prezentacja zajęć i Uczelni
- Warsztaty pracy z kolorem
- Znaczenie kolorów
- Główne modele kolorów, zalety, wady, zastosowanie
- Kolor jako informacja (tak/nie, pozytywny/negatywny)
- Kontrast i harmonia
- Siła szarości
- Kolory „wysuwające się do przodu” i „cofające się”
- Przygotowujemy opakowanie w jednym kolorze Pantone
- Podgląd rozbarwień
- Tworzymy własne próbki i grupy kolorów
- Nadruk (overprint) – zastosowanie
- Projektujemy naklejkę z nieregularnym wykrojnikiem
Proces pracy będzie oparty na realnych założeniach, zakładających, że dobra grafika to NIE tylko pojedynczy projekt – ale połączenie twórczego myślenia i umiejętność swobodnego korzystania z wielu narzędzi (własna głowa, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe Indesign).
BRANDING MARKI – 28.07 wtorek, godz. 17.15 – 19.30
- Stworzymy oprawę graficzną dla wybranej marki.
- Określimy 3 główne filary strategii komunikacji marki: do kogo mówimy, co mówimy i jak mówimy.
- Stworzymy koncepcję kreatywną – jako bazę do projektowania
- Zaprojektujemy identyfikację graficzną – zbudujemy znak, dobierzemy typografię i kolory
- Zaprojektujemy pakiet spójnych materiałów reklamowych tej marki
- Przygotujemy finalne dokumenty wg konkretnej specyfikacji
Proces pracy będzie oparty na realnych założeniach, zakładających, że dobra grafika to NIE tylko pojedynczy projekt – ale połączenie twórczego myślenia i umiejętność swobodnego korzystania z wielu narzędzi (własna głowa, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop).
SPÓJNA KAMPANIA REKLAMOWA – 30.07 czwartek, godz. 17.15 – 19.30
- Zaprojektujemy kampanię reklamową dla wybranej marki.
- Stworzymy koncepcję kreatywną
- Zaprojektujemy key visual kampanii
- Dobierzemy zdjęcia, typografię i kolory
- Zaprojektujemy spójne projekty do reklamy zewnętrznej i mediów społecznościowych
- Przygotujemy finalne projekty wg specyfikacji do druku i do social mediów.
Proces pracy będzie oparty na realnych założeniach, zakładających, że dobra grafika to NIE tylko pojedynczy projekt – ale połączenie twórczego myślenia i umiejętność swobodnego korzystania z wielu narzędzi (własna głowa, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, After Effects).