Letnia Akademia Projektowania 2020

Uwaga – startuje „design na gorąco” – czyli Letnia Akademia Projektowania WSIZ!
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej zaprasza na lipcowe warsztaty graficzne online!

Dla kogo te warsztaty?

Zajęcia są w pełni otwarte dla naszych aktualnych studentów oraz kandydatów, którzy zakończyli proces rekrutacji na studia od października 2020r.

Dla osób chętnych do wzięcia udziału w warsztatach, lecz nie będących naszymi studentami, koszt udziału wynosi 150zł. Rejestracja pod adresem biurowsiz@gmail.com.
Zapraszamy wszystkich pasjonatów grafiki użytkowej, którzy chcą się rozwijać w tym kierunku.

Jak skorzystasz dzięki warsztatom?

Poznasz PRAKTYCZNIE proces projektowania konkretnych materiałów: KONCEPTY – PROJEKTY –
EFEKTY
. Zajęcia poprowadzi zaprawiony w graficznych bojach praktyk.

PROGRAM KURSU

TYPOGRAFIA CZYLI LITERY I BAJERY – 21.07 wtorek, godz. 17.15 – 19.30

  • Prelekcja + prezentacja zajęć i Uczelni
  • Warsztat typograficzny – wykorzystanie liternictwa w projektowaniu
  • Podstawowe pojęcia: linia bazowa, światło, kerning, interlinia, wysokość „x”, chorągiewka, justowanie, łamy (szpalty), kolumny
  • Różne rodzaje i odmiany fontów
  • Dobór fontu do projektu
  • Fonty do nagłówków, fonty do akapitów
  • Hierarchia tekstu w projekcie
  • Dzielenie wyrazów – kiedy nie dzielić
  • Projektujemy plakat z wykorzystanie typografii
  • Różne układy tekstu
  • Style akapitowe i znakowe
  • Przykłady grafik opartych na typografii
  • Tekst jako obraz
  • Skąd brać fonty?
    Proces pracy będzie oparty na realnych założeniach, zakładających, że dobra grafika to NIE tylko pojedynczy projekt – ale połączenie twórczego myślenia i umiejętność swobodnego korzystania z wielu narzędzi (własna głowa, Adobe Illustrator, Adobe Indesign).

KOLOR MA ZNACZENIE! – 23.07 czwartek, godz. 17.15 – 19.30

  • Prelekcja + prezentacja zajęć i Uczelni
  • Warsztaty pracy z kolorem
  • Znaczenie kolorów
  • Główne modele kolorów, zalety, wady, zastosowanie
  • Kolor jako informacja (tak/nie, pozytywny/negatywny)
  • Kontrast i harmonia
  • Siła szarości
  • Kolory „wysuwające się do przodu” i „cofające się”
  • Przygotowujemy opakowanie w jednym kolorze Pantone
  • Podgląd rozbarwień
  • Tworzymy własne próbki i grupy kolorów
  • Nadruk (overprint) – zastosowanie
  • Projektujemy naklejkę z nieregularnym wykrojnikiem

Proces pracy będzie oparty na realnych założeniach, zakładających, że dobra grafika to NIE tylko pojedynczy projekt – ale połączenie twórczego myślenia i umiejętność swobodnego korzystania z wielu narzędzi (własna głowa, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe Indesign).

BRANDING MARKI – 28.07 wtorek, godz. 17.15 – 19.30

  • Stworzymy oprawę graficzną dla wybranej marki.
  • Określimy 3 główne filary strategii komunikacji marki: do kogo mówimy, co mówimy i jak mówimy.
  • Stworzymy koncepcję kreatywną – jako bazę do projektowania
  • Zaprojektujemy identyfikację graficzną – zbudujemy znak, dobierzemy typografię i kolory
  • Zaprojektujemy pakiet spójnych materiałów reklamowych tej marki
  • Przygotujemy finalne dokumenty wg konkretnej specyfikacji

Proces pracy będzie oparty na realnych założeniach, zakładających, że dobra grafika to NIE tylko pojedynczy projekt – ale połączenie twórczego myślenia i umiejętność swobodnego korzystania z wielu narzędzi (własna głowa, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop).

SPÓJNA KAMPANIA REKLAMOWA – 30.07 czwartek, godz. 17.15 – 19.30

  • Zaprojektujemy kampanię reklamową dla wybranej marki.
  • Stworzymy koncepcję kreatywną
  • Zaprojektujemy key visual kampanii
  • Dobierzemy zdjęcia, typografię i kolory
  • Zaprojektujemy spójne projekty do reklamy zewnętrznej i mediów społecznościowych
  • Przygotujemy finalne projekty wg specyfikacji do druku i do social mediów.
    Proces pracy będzie oparty na realnych założeniach, zakładających, że dobra grafika to NIE tylko pojedynczy projekt – ale połączenie twórczego myślenia i umiejętność swobodnego korzystania z wielu narzędzi (własna głowa, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, After Effects).