programowanie_gier

Przykładem gry komputerowej wykonanej w Unity 3D jest gra Mars Experience wykonana przez inż. Sebastiana Stryczka. Wersja desktopowa dostępna jest do pobrania po kliknięciu na załączony rzut okna gry.

ekran_gry_JSulej

W 2017 r. powstała kolejna ciekawa gra 3D, której twórca inż. Jakub Sulej do jej wykonania wykorzystał silnik Unreal 4. Akcja gry toczy się w opuszczonym szpitalu z lat 70 XX wieku. Zapraszamy do świata wirtualnego gry, która dostępna jest w wersji desktopowej po kliknięciu na powyższe okno oraz do obejrzenia zapowiedzi filmowej pod adresem Abandoned hospital game.

Programowanie gier komputerowych

(Blender/Unity 3D/Unreal 4)

W ramach zajęć studenci uczą się projektować elementy wirtualnego świata, tworzyć fotorealistyczne materiały i nakładać na obiekty tekstury oraz programować gry 3D z wykorzystaniem popularnych na rynku silników graficznych tj. Unity 3D lub Unreal 4. Wspólnie z prowadzącym studenci oprogramowują logikę gry, stosując m.in. sztuczną inteligencję i dodając efekty fizyczne zwiększające realizm scen. W zależności od przeznaczenia, gry kompilowane są na różne platformy tj. Windows, Android i iOS.

Spis treści dydaktycznych:

  1. Importowanie scen gry z Blendera do Unity 3D
  2. Dodawanie materiałów i tekstur do obiektów gry
  3. Pisanie skryptów w środowisku MonoDevelop oprogramowujących logikę gry
  4. Dodawanie fizyki do obiektów 3D w środowisku gry
  5. Dodawanie dźwięku i efektów specjalnych do gier
  6. Przykłady wykorzystywania sztucznej inteligencji w grach 3D
  7. Kompilacja gier wielowarstwowych do wersji wykonywalnej
Wszystkich zainteresowanych rozwojem w kierunku programowania gier komputerowych 2D i 3D zapraszamy do zapoznania się z ofertą edukacyjną na studia inżynierskie od października 2019r http://www.wsi.edu.pl/studia-inzynierskie/.