Biuro informacji publicznej WSIZ
Dokumenty zawierające przepisy regulujące działalność Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej
Statut WSIZ – przyjęty przez Senat 23 sierpnia 2019r
Regulamin studiów – (obowiązujący od 1 października 2019 r. w brzmieniu uwzględniającym uchwałę Senatu nr 03 z dnia 3 lipca 2020r. w sprawie zmiany uchwały nr 01 z dnia 26 kwietnia 2019 r. w sprawie Nowego Regulaminu studiów)
Regulamin studiów – (obowiązujący od 1 października 2023 r. przyjęty uchwałą Senatu w dniu 28 kwietnia 2023r)
Decyzja Ministra – z dnia 4 lipca 2022r. o “udzieleniu pozwolenia na utworzenie studiów pierwszego stopnia o profilu praktycznym na kierunku informatyka”
Data wprowadzenia wzoru do obrotu prawnego oraz data rozpoczęcia wydawania wzoru: 1 lipca 2021r.
Okres ważności dyplomów wydanych według danego wzoru: bezterminowy
Data zakończenia wydawania dyplomów według danego wzoru: –
Wyciąg z uchwały – Senatu WSIZ z dnia 19 lutego 2021r. w sprawie zatwierdzenia nowego Dyplomu ukończenia studiów inżynierskich
Wzór dyplomu – ukończenia studiów pierwszego stopnia
Dokumenty dotyczące dyplomowania WSIZ.
Wzór Karty Tematu Pracy Dyplomowej (tematy realizowane u Promotorów/Opiekunów WSIZ) Wzór KTPD (format pdf) i Wzór KTPD (format DOCX).
Zarządzenie Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 1 lipca 2021r.
w sprawie zasad formalnych zaliczania przedmiotu „Seminarium Specjalizacyjne” oraz standardowego spisu treści Sprawozdań. -Warunki zaliczenia seminarium specjalizacyjnego
Uchwała Senatu z dnia 8 listopada 2019 r. w sprawie warunków przyjmowania Prac Dyplomowych do obrony (nowelizacja Uchwały Rady Wydziału Informatyki nr RW 3/2012/2013 z dnia 5 lutego 2013 roku w sprawie warunków przyjmowania Prac Dyplomowych do obrony. -Warunki przyjmowania prac dyplomowych do obrony
Zarządzenie Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 24 października 2019r w sprawie „warunków przyjmowania Prac Dyplomowych do obrony"- Zarządzenie Dziekana warunki przyjmowania prac dyplomowych do obrony
Zarządzenie Pełnomocnika Rektora ds. Staży i Praktyk Studenckich z dnia 25 września 2019r. w
sprawie zaliczania Praktyk Dyplomowych (nowelizacja Zarządzenia Rektora WSIZ
Nr12/2012/2013 dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie: Sprawozdania z Praktyk Dyplomowych)- Praktyka dyplomowa WSIZ
Uchwała Senatu z dnia 8 listopada 2019r. w sprawie Prezentacji Audiowizualnej Pracy
Dyplomowej (nowelizacja Uchwały Senatu WSIZ nr S21/2012/2013 z dnia 12 lutego 2013 roku
w sprawie Prezentacji Audiowizualnej Zespołowego Projektu Informatycznego oraz Pracy
Dyplomowej)- Warunki zaliczenia prezentacji audiowizualnej do pracy dyplomowej
Wzór Strony tytułowej do Pracy Dyplomowej- Wzór strony tytułowej PD
Wzór Deklaracji o Prawach Autorskich.- Deklaracja
Zarządzenie Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 25 października 2019r w sprawie „dokumentacji do dzieła informatycznego Pracy Dyplomowej"- Wymogi dotyczące monografii PD
Zarządzenie Dziekana z dnia 6 lipca 2021 r. w sprawie „nowelizacji procedury realizacji egzaminu inżynierskiego".- Procedura egzaminu inżynierskiego
Zarządzenie Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 6 listopada 2019 roku
w sprawie zgłaszania tematów prac dyplomowych i powołania promotorów PD- Zarządzenie o promotorach i tematach PD
Zarządzenie Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 7 lipca 2021 r. w sprawie „powoływania i zakresu obowiązków opiekuna PD”.- Zarządzenie o opiekunach PD
Raport Samooceny WSIZ wraz z dokumentami towarzyszącymi ocenie.
Raport Samooceny 2019r.- Raport WSIZ
Załącznik 1- Programy studiów-zima 2019/2020
Odpowiedź WSIZ na Wstępny Raport Zespołu Wizytującego Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 18 września 2020r.-Odpowiedź WSIZ
Opinia zespołu nauk inżynieryjno-technicznych w sprawie oceny programowej-Opinia Prezydium PKA
Raport z realizacji zaleceń PKA 2021 wysłany w dniu 31 sierpnia 2021r.- Raport samooceny WSIZ
Dokumenty zawierają aktualne i archiwalne zarządzenia Rektora WSIZ.
- Zarządzenie Rektora z dnia 12 kwietnia 2019r. w sprawie "„ustalenia godzin wolnych od zajęć dydaktycznych”-Godziny Rektorskie 4 maja 2019r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 15 maja 2019r. w sprawie "Wysokości opłat za usługi edukacyjne pobieranych od studentów i słuchaczy studiów podyplomowych rozpoczynających naukę w roku akademickim 2019/2020”- Opłaty za studia w roku 2019/2020
- Zarządzenie Rektora z dnia 7 czerwca 2019 r. w sprawie "„ustalenia terminów sesji zaliczeniowo-egzaminacyjnej po semestrze letnim roku akademickiego 2018/2019”- Terminy sesji po semestrze letnim 2018/2019
- Zarządzenie Rektora z dnia 16 sierpnia 2019 r. w sprawie "Raportu samooceny WSIZ" -Powołanie zespołu opracowującego raport samooceny
- Zarządzenie Rektora z dnia 5 września 2019 r. w sprawie wprowadzenia nowego Regulaminu Organizacyjnego WSIZ Regulamin Organizacyjny WSIZ
- Zarządzenie Rektora z dnia 19 lutego 2020 r. w sprawie przyjęcia regulaminu Kursów Zawodowych Kursy zawodowe
- Zarządzenie Rektora z dnia 20 lutego 2020 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Praktyk Studenckich Praktyki studenckie WSIZ
- Zarządzenie Rektora z dnia 24 marca 2020 r. w sprawie funkcjonowania Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w okresie od 24 marca do 10 kwietnia 2020r. Zarządzenie Rektora z dnia 24 marca 2020r
- Zarządzenie Rektora z dnia 20 kwietnia 2020 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia egzaminu inżynierskiego przy pomocy narzędzi ICT. Zarządzenie Rektora z dnia 20 kwietnia 2020r
- Zarządzenie Rektora z dnia 20 kwietnia 2020 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia obron prac dyplomowych na platformie ZOOM. Zarządzenie Rektora z dnia 22 kwietnia 2020r
- Zarządzenie Rektora z dnia 29 kwietnia 2020 r. w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne pobieranych od studentów i słuchaczy studiów podyplomowych rozpoczynających naukę w roku akademickim 2020/2021.Zarządzenie Rektora z dnia 29 kwietnia 2020r
- Zarządzenie Rektora z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie zasad prowadzenia zajęć dydaktycznych w drugiej połowie semestru letniego 2019/2020Zarządzenie Rektora z dnia 21 maja 2020r
- Zarządzenie Rektora z dnia 24 czerwca 2020 r. w sprawie zasad sporządzania i wydawania dyplomów ukończenia studiów wyższych i suplementu do dyplomu oraz odpisu dyplomu ukończenia studiów i odpisu suplementu do dyplomu Zarządzenie Rektora z dnia 24 czerwca 2020r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 24 czerwca 2020r. w sprawie „zasad sporządzania oraz wydawania duplikatu dyplomu i duplikatu suplementu do dyplomu.” - Zarządzenie Rektora z dnia 24 czerwca 2020r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 27 czerwca 2020 r. w sprawie elektronicznej legitymacji studenta Zarządzenie Rektora z dnia 27 czerwca 2020r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 20 sierpnia 2020 r. w sprawie trybu pracy Uczelni we wrześniu 2020r Zarządzenie Rektora z dnia 20 sierpnia 2020r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 22 września 2020 r. w sprawie „Organizacji pracy uczelni oraz trybie kształcenia w nowym roku akademickim 2020/2021” Zarządzenie Rektora z dnia 22 września 2020r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 22 kwietnia 2021r. w sprawie "organizacji zajęć w trybie e-learningowym na studiach niestacjonarnych" - Zarządzenie Rektora z dnia 22 kwietnia 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 7 maja 2021r. w sprawie „wysokości opłat za usługi edukacyjne pobieranych od studentów i słuchaczy studiów podyplomowych rozpoczynających naukę w roku akademickim 2021/2022” Zarządzenie Rektora z dnia 7 maja 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 29 czerwca 2021r. w sprawie „polityki WSIZ w zakresie gospodarowania drukami ścisłego zarachowania” - Zarządzenie Rektora z dnia 29 czerwca 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 29 września 2021r. w sprawie „Trybu prowadzenia zajęć dydaktycznych w epoce kontrolowanej pandemii” - Zarządzenie Rektora z dnia 29 września 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 6 października 2021r. w sprawie „powołania Rady ds. Nauki” - Zarządzenie Rektora z dnia 6 października 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 12 października 2021r. w sprawie „świadczeń wypłacanych z funduszu świadczeń dla studentów w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022” - Zarządzenie Rektora z dnia 12 października 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 4 listopada 2021r. w sprawie „Trybu prowadzenia zajęć dydaktycznych w epoce kontrolowanej pandemii - etap fali Delta” - Zarządzenie Rektora z dnia 4 listopada 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 24 listopada 2021r. w sprawie „zmiany harmonogramu sesji śródsemestralnej w semestrze zimowym 2021/2022” - Zarządzenie Rektora z dnia 24 listopada 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 1 grudnia 2021r. w sprawie „zmian sposobu realizacji zajęć w grudniu 2021r.” - Zarządzenie Rektora z dnia 1 grudnia 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 18 stycznia 2022r. w sprawie „realizacji zajęć w drugiej połowie semestru zimowego 2021/2022” - Zarządzenie Rektora z dnia 18 stycznia 2022r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 31 marca 2022r. w sprawie „świadczeń wypłacanych z funduszu świadczeń dla studentów w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022” - Zarządzenie Rektora z dnia 31 marca 2022r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 27 kwietnia 2022r. w sprawie „ogłoszenia godzin rektorskich w dniu 30 kwietnia 2022r.” - Zarządzenie Rektora z dnia 27 kwietnia 2022r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 20 maja 2022r. w sprawie „wysokości opłat za usługi edukacyjne pobierane od studentów i słuchaczy studiów
podyplomowych rozpoczynających naukę w roku akademickim 2022/2023.” - Zarządzenie Rektora z dnia 20 maja 2022r. - Zarządzenie Rektora z dnia 14 grudnia 2022r. w sprawie „ogłoszenia godzin rektorskich w dniu 17 grudnia 2022r.” - Zarządzenie Rektora z dnia 14 grudnia 2022r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 12 kwietnia 2023r. w sprawie „ustalenia wysokości świadczeń z funduszu stypendialnego dla studentów” - Zarządzenie Rektora z dnia 12 kwietnia 2023r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 26 kwietnia 2023r. w sprawie „wysokości opłat za usługi edukacyjne pobieranych od studentów i słuchaczy studiów
podyplomowych rozpoczynających naukę w roku akademickim 2023/2024.” - Zarządzenie Rektora z dnia 26 kwietnia 2023r. - Zarządzenie Rektora z dnia 16 czerwca 2023r. w sprawie „ogłoszenia godzin rektorskich w dniu 24 czerwca 2023r.” - Zarządzenie Rektora z dnia 16 czerwca 2023r.
Dokumenty zawierają uchwały podjęte na posiedzeniach Senatu Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
- Uchwała Senatu WSIZ z dnia 14 maja 2021r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na rok akademicki 2021/2022 Uchwała Senatu WSIZ z dnia 14 maja 2021r.
- Uchwała Senatu WSIZ z dnia 28 lipca 2022r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na rok akademicki 2022/2023 Uchwała Senatu WSIZ z dnia 28 lipca 2022r.
- Uchwała Senatu WSIZ z dnia 28 kwietnia 2023r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na rok akademicki 2023/2024 Uchwała Senatu WSIZ z dnia 28 kwietnia 2023r.
Dokumenty zawierają regulaminy praktyk studenckich.
- Regulamin studenckiej praktyki zawodowej dla studentów kierunku Informatyka profil ogólnoakademicki Regulamin Praktyka Zawodowa
- Regulamin studenckiej praktyki zawodowej dla studentów kierunku Informatyka profil praktyczny Regulamin Praktyka Zawodowa
Dokumenty zawierają pełną informację dotyczącą stypendiów i świadczeń przyznawanych w WSIZ.
- Regulamin stypendialny WSIZ Regulamin Świadczeń dla Studentów
- Formularz na stypendium Rektora-Formularz Rektora
- Formularz na stypendium socjalne-Formularz Socjalne Poniżej znajdują się podstawowe warunki ubiegania się o stypendium socjalne.
- Ustawowa wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta gwarantująca otrzymanie stypendium socjalnego od 1 stycznia 2022r. wynosi 780 zł (netto).
- Maksymalna kwota dochodu netto na osobę w rodzinie studenta upoważniająca do ubiegania się o stypendium socjalne to 1051,70 zł. Do wniosku należy załączyć zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodach opodatkowanych podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Wniosek do US znajduje się tutaj Wniosek do US o wydanie zaświadczenia o dochodach
- Jeśli kwota dochodu netto na osobę w rodzinie studenta jest niższa niż 600 zł student jest zobowiązany dostarczyć zaświadczenie z MOPS/GOPS o sytuacji majątkowej i dochodowej rodziny. W uzasadnionych przypadkach student może dołączyć Informacje o przyczynach niedołączenia informacji z MOPS dokumentując równocześnie źródła utrzymania rodziny na formularzu Oświadczenie o dochodach nieopodatkowanych
- Jeśli któryś z członków rodziny studenta jest posiadaczem gospodarstwa rolnego konieczne jest zaświadczenie z urzędu gminy, że osoba będąca członkiem rodziny studenta, w roku 2021 była właścicielem gospodarstwa rolnego o podanej powierzchni (w hektarach fizycznych i przeliczeniowych). Do wniosku należy dołączyć Oświadczenie o dochodach nieopodatkowanych.
- Osoby ubiegające się ponownie o stypendium socjalne (kontynuacja z poprzedniego semestru) składają tylko Formularz Kontynuacja uwzględniający złożone w poprzednim semestrze dokumenty.
- Oświadczenie o wysokości zapłaconych składek na ubezpieczenie zdrowotne-Oświadczenie o składkach na ubezpieczenie zdrowotne
- Formularz zmian (jeżeli w ciągu semestru nastąpiły zmiany mające wpływ na wymiar stypendium)- Formularz zmian mających wpływ na wymiar stypendium socjalnego
- Inne formularze mogące mieć wpływ na wymiar stypendium:
- Formularz na stypendium dla osób niepełnosprawnych- Formularz Stypendium dla osób niepełnosprawnych
- Formularz na stypendium dla osób niepełnosprawnych jako kontynuacja z poprzedniego semestru-Formularz Kontynuacja
- Formularz zmian mogących mieć wpływ na wymiar stypendium dla osób niepełnosprawnych-Formularz zmian dla osób niepełnosprawnych
- Formularz na zapomogi-Formularz Zapomoga
Sylabus zawiera programy studiów do przedmiotów prowadzonych w WSIZ SYLABUS_WSIZ
Efekty uczenia się dla studiów na profilu ogólnoakademickim Efekty uczenia się -ogólnoakademicki
Efekty uczenia się dla studiów na profilu praktycznym Efekty uczenia się- praktyczny