Biuletyn informacji publicznej WSIZ
Dokumenty zawierające przepisy regulujące działalność Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej
Strategia WSIZ- dokument zawiera zaktualizowaną misję Uczelni przyjętą przez Senat 23 lutego 2024r.
Misja WSIZ- dokument zawiera zaktualizowaną misję Uczelni przyjętą przez Senat 23 lutego 2024r.
Statut WSIZ – przyjęty przez Senat 23 sierpnia 2019r.
Statut WSIZ – przyjęty przez Senat 15 lipca 2024r ważny od października 2024r.
Regulamin studiów – (obowiązujący od 1 października 2019 r. w brzmieniu uwzględniającym uchwałę Senatu nr 03 z dnia 3 lipca 2020r. w sprawie zmiany uchwały nr 01 z dnia 26 kwietnia 2019 r. w sprawie Nowego Regulaminu studiów)
Regulamin studiów – (obowiązujący od 1 października 2023 r. przyjęty uchwałą Senatu w dniu 28 kwietnia 2023r)
Decyzja Ministra – z dnia 4 lipca 2022r. o “udzieleniu pozwolenia na utworzenie studiów pierwszego stopnia o profilu praktycznym na kierunku informatyka”
Data wprowadzenia wzoru do obrotu prawnego oraz data rozpoczęcia wydawania wzoru: 1 lipca 2021r.
Okres ważności dyplomów wydanych według danego wzoru: bezterminowy
Data zakończenia wydawania dyplomów według danego wzoru: –
Wyciąg z uchwały – Senatu WSIZ z dnia 19 lutego 2021r. w sprawie zatwierdzenia nowego Dyplomu ukończenia studiów inżynierskich
Wzór dyplomu – ukończenia studiów pierwszego stopnia
Dokumenty dotyczące dyplomowania WSIZ.
Wzór Karty Tematu Pracy Dyplomowej (tematy realizowane u Promotorów/Opiekunów WSIZ) Wzór KTPD (format pdf) i Wzór KTPD (format DOCX).
Zarządzenie Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 1 lipca 2021r.
w sprawie zasad formalnych zaliczania przedmiotu „Seminarium Specjalizacyjne” oraz standardowego spisu treści Sprawozdań. -Warunki zaliczenia seminarium specjalizacyjnego
Uchwała Senatu z dnia 8 listopada 2019 r. w sprawie warunków przyjmowania Prac Dyplomowych do obrony (nowelizacja Uchwały Rady Wydziału Informatyki nr RW 3/2012/2013 z dnia 5 lutego 2013 roku w sprawie warunków przyjmowania Prac Dyplomowych do obrony. -Warunki przyjmowania prac dyplomowych do obrony
Zarządzenie Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 24 października 2019r w sprawie „warunków przyjmowania Prac Dyplomowych do obrony"- Zarządzenie Dziekana warunki przyjmowania prac dyplomowych do obrony
Zarządzenie Pełnomocnika Rektora ds. Staży i Praktyk Studenckich z dnia 25 września 2019r. w
sprawie zaliczania Praktyk Dyplomowych (nowelizacja Zarządzenia Rektora WSIZ
Nr12/2012/2013 dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie: Sprawozdania z Praktyk Dyplomowych)- Praktyka dyplomowa WSIZ
Uchwała Senatu z dnia 8 listopada 2019r. w sprawie Prezentacji Audiowizualnej Pracy
Dyplomowej (nowelizacja Uchwały Senatu WSIZ nr S21/2012/2013 z dnia 12 lutego 2013 roku
w sprawie Prezentacji Audiowizualnej Zespołowego Projektu Informatycznego oraz Pracy
Dyplomowej)- Warunki zaliczenia prezentacji audiowizualnej do pracy dyplomowej
Wzór Strony tytułowej do Pracy Dyplomowej- Wzór strony tytułowej PD
Wzór Deklaracji o Prawach Autorskich.- Deklaracja
Zarządzenie Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 25 października 2019r w sprawie „dokumentacji do dzieła informatycznego Pracy Dyplomowej"- Wymogi dotyczące monografii PD
Zarządzenie Dziekana z dnia 6 lipca 2021 r. w sprawie „nowelizacji procedury realizacji egzaminu inżynierskiego".- Procedura egzaminu inżynierskiego
Zarządzenie Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 6 listopada 2019 roku
w sprawie zgłaszania tematów prac dyplomowych i powołania promotorów PD- Zarządzenie o promotorach i tematach PD
Zarządzenie Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 7 lipca 2021 r. w sprawie „powoływania i zakresu obowiązków opiekuna PD”.- Zarządzenie o opiekunach PD
Raport Samooceny WSIZ wraz z dokumentami towarzyszącymi ocenie.
Raport Samooceny 2019r.- Raport WSIZ
Załącznik 1- Programy studiów-zima 2019/2020
Odpowiedź WSIZ na Wstępny Raport Zespołu Wizytującego Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 18 września 2020r.-Odpowiedź WSIZ
Opinia zespołu nauk inżynieryjno-technicznych w sprawie oceny programowej-Opinia Prezydium PKA
Raport z realizacji zaleceń PKA 2021 wysłany w dniu 31 sierpnia 2021r.- Raport samooceny WSIZ
Dokumenty zawierają aktualne i archiwalne zarządzenia Rektora WSIZ.
- Zarządzenie Rektora z dnia 12 kwietnia 2019r. w sprawie "„ustalenia godzin wolnych od zajęć dydaktycznych”-Godziny Rektorskie 4 maja 2019r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 15 maja 2019r. w sprawie "Wysokości opłat za usługi edukacyjne pobieranych od studentów i słuchaczy studiów podyplomowych rozpoczynających naukę w roku akademickim 2019/2020”- Opłaty za studia w roku 2019/2020
- Zarządzenie Rektora z dnia 7 czerwca 2019 r. w sprawie "„ustalenia terminów sesji zaliczeniowo-egzaminacyjnej po semestrze letnim roku akademickiego 2018/2019”- Terminy sesji po semestrze letnim 2018/2019
- Zarządzenie Rektora z dnia 16 sierpnia 2019 r. w sprawie "Raportu samooceny WSIZ" -Powołanie zespołu opracowującego raport samooceny
- Zarządzenie Rektora z dnia 5 września 2019 r. w sprawie wprowadzenia nowego Regulaminu Organizacyjnego WSIZ Regulamin Organizacyjny WSIZ
- Zarządzenie Rektora z dnia 19 lutego 2020 r. w sprawie przyjęcia regulaminu Kursów Zawodowych Kursy zawodowe
- Zarządzenie Rektora z dnia 20 lutego 2020 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Praktyk Studenckich Praktyki studenckie WSIZ
- Zarządzenie Rektora z dnia 24 marca 2020 r. w sprawie funkcjonowania Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w okresie od 24 marca do 10 kwietnia 2020r. Zarządzenie Rektora z dnia 24 marca 2020r
- Zarządzenie Rektora z dnia 20 kwietnia 2020 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia egzaminu inżynierskiego przy pomocy narzędzi ICT. Zarządzenie Rektora z dnia 20 kwietnia 2020r
- Zarządzenie Rektora z dnia 20 kwietnia 2020 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia obron prac dyplomowych na platformie ZOOM. Zarządzenie Rektora z dnia 22 kwietnia 2020r
- Zarządzenie Rektora z dnia 29 kwietnia 2020 r. w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne pobieranych od studentów i słuchaczy studiów podyplomowych rozpoczynających naukę w roku akademickim 2020/2021.Zarządzenie Rektora z dnia 29 kwietnia 2020r
- Zarządzenie Rektora z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie zasad prowadzenia zajęć dydaktycznych w drugiej połowie semestru letniego 2019/2020Zarządzenie Rektora z dnia 21 maja 2020r
- Zarządzenie Rektora z dnia 24 czerwca 2020 r. w sprawie zasad sporządzania i wydawania dyplomów ukończenia studiów wyższych i suplementu do dyplomu oraz odpisu dyplomu ukończenia studiów i odpisu suplementu do dyplomu Zarządzenie Rektora z dnia 24 czerwca 2020r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 24 czerwca 2020r. w sprawie „zasad sporządzania oraz wydawania duplikatu dyplomu i duplikatu suplementu do dyplomu.” - Zarządzenie Rektora z dnia 24 czerwca 2020r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 27 czerwca 2020 r. w sprawie elektronicznej legitymacji studenta Zarządzenie Rektora z dnia 27 czerwca 2020r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 20 sierpnia 2020 r. w sprawie trybu pracy Uczelni we wrześniu 2020r Zarządzenie Rektora z dnia 20 sierpnia 2020r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 22 września 2020 r. w sprawie „Organizacji pracy uczelni oraz trybie kształcenia w nowym roku akademickim 2020/2021” Zarządzenie Rektora z dnia 22 września 2020r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 22 kwietnia 2021r. w sprawie "organizacji zajęć w trybie e-learningowym na studiach niestacjonarnych" - Zarządzenie Rektora z dnia 22 kwietnia 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 7 maja 2021r. w sprawie „wysokości opłat za usługi edukacyjne pobieranych od studentów i słuchaczy studiów podyplomowych rozpoczynających naukę w roku akademickim 2021/2022” Zarządzenie Rektora z dnia 7 maja 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 29 czerwca 2021r. w sprawie „polityki WSIZ w zakresie gospodarowania drukami ścisłego zarachowania” - Zarządzenie Rektora z dnia 29 czerwca 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 29 września 2021r. w sprawie „Trybu prowadzenia zajęć dydaktycznych w epoce kontrolowanej pandemii” - Zarządzenie Rektora z dnia 29 września 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 6 października 2021r. w sprawie „powołania Rady ds. Nauki” - Zarządzenie Rektora z dnia 6 października 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 12 października 2021r. w sprawie „świadczeń wypłacanych z funduszu świadczeń dla studentów w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022” - Zarządzenie Rektora z dnia 12 października 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 4 listopada 2021r. w sprawie „Trybu prowadzenia zajęć dydaktycznych w epoce kontrolowanej pandemii - etap fali Delta” - Zarządzenie Rektora z dnia 4 listopada 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 24 listopada 2021r. w sprawie „zmiany harmonogramu sesji śródsemestralnej w semestrze zimowym 2021/2022” - Zarządzenie Rektora z dnia 24 listopada 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 1 grudnia 2021r. w sprawie „zmian sposobu realizacji zajęć w grudniu 2021r.” - Zarządzenie Rektora z dnia 1 grudnia 2021r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 18 stycznia 2022r. w sprawie „realizacji zajęć w drugiej połowie semestru zimowego 2021/2022” - Zarządzenie Rektora z dnia 18 stycznia 2022r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 31 marca 2022r. w sprawie „świadczeń wypłacanych z funduszu świadczeń dla studentów w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022” - Zarządzenie Rektora z dnia 31 marca 2022r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 27 kwietnia 2022r. w sprawie „ogłoszenia godzin rektorskich w dniu 30 kwietnia 2022r.” - Zarządzenie Rektora z dnia 27 kwietnia 2022r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 20 maja 2022r. w sprawie „wysokości opłat za usługi edukacyjne pobierane od studentów i słuchaczy studiów
podyplomowych rozpoczynających naukę w roku akademickim 2022/2023.” - Zarządzenie Rektora z dnia 20 maja 2022r. - Zarządzenie Rektora z dnia 14 grudnia 2022r. w sprawie „ogłoszenia godzin rektorskich w dniu 17 grudnia 2022r.” - Zarządzenie Rektora z dnia 14 grudnia 2022r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 12 kwietnia 2023r. w sprawie „ustalenia wysokości świadczeń z funduszu stypendialnego dla studentów” - Zarządzenie Rektora z dnia 12 kwietnia 2023r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 26 kwietnia 2023r. w sprawie „wysokości opłat za usługi edukacyjne pobieranych od studentów i słuchaczy studiów
podyplomowych rozpoczynających naukę w roku akademickim 2023/2024.” - Zarządzenie Rektora z dnia 26 kwietnia 2023r. - Zarządzenie Rektora z dnia 16 czerwca 2023r. w sprawie „ogłoszenia godzin rektorskich w dniu 24 czerwca 2023r.” - Zarządzenie Rektora z dnia 16 czerwca 2023r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 16 kwietnia 2024r. w sprawie „ustalenia wysokości świadczeń z funduszu stypendialnego dla studentów” - Zarządzenie Rektora z dnia 16 kwietnia 2024r
- Zarządzenie Rektora z dnia 18 kwietnia 2024r. w sprawie „zasad sporządzania i wydawania dyplomów ukończenia studiów wyższych i suplementu do dyplomu oraz odpisu dyplomu ukończenia studiów i odpisu suplementu do dyplomu” - Zarządzenie Rektora z dnia 18 kwietnia 2024r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 25 kwietnia 2024r. w sprawie „wysokości opłat za usługi edukacyjne pobieranych od studentów i słuchaczy studiów podyplomowych rozpoczynających naukę w roku akademickim 2024/2025” - Zarządzenie Rektora z dnia 25 kwietnia 2024r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 8 czerwca 2024r. w sprawie " ogłoszenia godzin rektorskich w dniu 15 czerwca 2024r.” -Zarządzenie Rektora z dnia 8 czerwca 2024r.
- Zarządzenie Rektora z dnia 11 lipca 2024r. w sprawie " zniesienia studiów I stopnia na kierunku Informatyka o profilu ogólnoakademickim” -Zarządzenie Rektora z dnia 11 lipca 2024r.
Dokumenty zawierają uchwały podjęte na posiedzeniach Senatu Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
- Uchwała Senatu WSIZ z dnia 14 maja 2021r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na rok akademicki 2021/2022 Uchwała Senatu WSIZ z dnia 14 maja 2021r.
- Uchwała Senatu WSIZ z dnia 28 lipca 2022r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na rok akademicki 2022/2023 Uchwała Senatu WSIZ z dnia 28 lipca 2022r.
- Uchwała Senatu WSIZ z dnia 28 kwietnia 2023r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na rok akademicki 2023/2024 Uchwała Senatu WSIZ z dnia 28 kwietnia 2023r.
- Uchwała Senatu WSIZ z dnia 26 kwietnia 2024r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na rok akademicki 2024/2025 Uchwała Senatu WSIZ z dnia 26 kwietnia 2024r.
Dokumenty zawierają regulaminy praktyk studenckich.
- Regulamin studenckiej praktyki zawodowej dla studentów kierunku Informatyka profil praktyczny Regulamin Praktyka Zawodowa
Student WSIZ może ubiegać się o następujące rodzaje świadczeń:
- stypendium socjalne
- stypendium dla osób niepełnosprawnych
- stypendium rektora
- zapomogę.
Wszystkie świadczenia udzielane są tylko na pisemny wniosek studenta, po spełnieniu wszystkich wymaganych warunków. Rozpatrywane są wnioski złożone w Dziekanacie WSIZ w wyznaczonym terminie. Świadczenia te nie są przyznawane osobom posiadającym tytuł zawodowy magistra, licencjata, również w przypadku uzyskania tych tytułów (lub równorzędnych) za granicą. Stypendiów z Funduszu Pomocy Materialnej w WSIZ nie może otrzymać student studiujący łącznie dłużej niż 9 semestrów (w tym również poza WSIZ), nawet jeżeli wcześniej nie korzystał z żadnych świadczeń. W przypadku studiowania na więcej niż jednym kierunku, niezależnie od profilu i poziomu kształcenia, studentowi przysługuje świadczenie tylko na jednym, wskazanym przez siebie kierunku.
Terminy składania wniosków:
w semestrze letnim – od 1 marca do 31 marca danego roku,
w semestrze zimowym od 1 października do 31 października danego roku.
W uzasadnionych przypadkach terminy te mogą ulec wydłużeniu.
Wnioski o stypendia socjalne i zapomogi mogą być składane poza ustalonymi terminami w sytuacji pogorszenia się sytuacji materialnej studenta lub chęci skorzystania z przysługującego studentowi prawa do skorzystania z danej formy Pomocy Materialnej. W przypadku uzyskania Orzeczenia o niepełnosprawności w trakcie semestru, student może ubiegać się o stypendium dla osób niepełnosprawnych od miesiąca, w którym uzyskał Orzeczenie i złożył prawidłowo wypełniony wniosek.
Uczelnia może rozpatrywać wnioski złożone poza ustalonymi terminami, jeśli posiada środki, które może przeznaczyć na ten cel oraz nie zostały przekroczone dopuszczalne limity liczby studentów, mogących ubiegać się o dane świadczenie w WSIZ. Świadczenia przyznawane i wypłacane są przez okres nie dłuższy niż 10 miesięcy w roku (przez 5 miesięcy w każdym semestrze). W miesiącach wakacyjnych (lipiec i sierpień) żadne świadczenia nie są przyznawane ani wypłacane.
Rektor w porozumieniu z Samorządem studenckim ustala wysokość świadczeń z funduszu stypendialnego dla studentów na każdy semestr danego roku akademickiego i wydaje stosowne zarządzenie w tej sprawie.
O Świadczenia mogą również ubiegać się cudzoziemcy po spełnieniu wszystkich wymagań ustawowych.
W przypadku zmian w prawie lub sprzeczności zapisów Regulaminu świadczeń dla studentów WSIZ z przepisami prawa, pierwszeństwo mają odpowiednie, aktualne przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Stypendium socjalne
Stypendium socjalne może otrzymać student znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej. Stypendium socjalne przyznawane jest na pisemny wniosek studenta, złożony na formularzu WSIZ. Wysokość stypendium jest uzależnione od wysokości dochodu rodziny i jest ustalana przez rektora/Komisję Stypendialną na każdy semestr roku akademickiego w porozumieniu z Samorządem Studenckim.
Wysokość miesięcznego dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawniająca do ubiegania się o stypendium socjalne nie przekracza 1,6 sumy kwot określonych w art. 5 ust. 1 i art. 6 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 390). Według obecnych wartości tych kwot – 1.294,4 zł. [obowiązuje do 30 września 2024r.]
Wysokość miesięcznego dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawniająca do ubiegania się o stypendium socjalne nie przekracza 45% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego od dnia 1 stycznia roku poprzedzającego rok akademicki, na który przyznawane jest stypendium socjalne, na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207). W roku akademickim 2024/2025 będzie to kwota 1.570,5 zł (netto) na osobę w rodzinie. [obowiązuje od 1 października 2024r.]
Rektor albo Komisja stypendialna lub Odwoławcza komisja stypendialna odmawia przyznania stypendium socjalnego studentowi, którego miesięczny dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty określonej w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (kwota 600 zł netto, stanowiąca „kryterium dochodowe na osobę w rodzinie”), jeżeli nie dołączy do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego zaświadczenia z ośrodka pomocy społecznej o sytuacji dochodowej i majątkowej swojej i rodziny lub Oświadczenia o źródłach utrzymania rodziny.
W przypadku składania wniosku na semestr zimowy, kiedy sytuacja materialna studenta nie uległa zmianie od poprzedniego semestru, Stypendium socjalne może być przyznane na podstawie dochodu ustalonego w poprzedzającym go semestrze letnim. W takim przypadku student składa Formularz Kontynuacja Socjalne a Komisja Stypendialna uwzględnia wcześniej złożone dokumenty, stanowiące podstawę do ustalenia dochodu w poprzednim semestrze.
Wykaz wymaganych dokumentów:
- Formularz socjalne
- lub Formularz Kontynuacja Socjalne
- Zaświadczenie o dochodach wszystkich członków rodziny z US wydane na podstawie wniosku do US o wydanie zaświadczenia o dochodach.
Dokumenty opcjonalne:
- Oświadczenie o wysokości zapłaconych składek na ubezpieczenie zdrowotne
- Oświadczenie o nieprowadzeniu wspólnego gospodarstwa z rodzicami
- Oświadczenie o dochodach nieopodatkowanych
- Oświadczenie o nieosiąganiu dochodu w poprzednim roku
- Oświadczenie o pozostawaniu bez pracy
- Informacja o przyczynach niedołączenia informacji z MOPS
- Formularz zmian mających wpływ na wymiar stypendium socjalnego
- Klauzula informacyjna RODO
Zapomoga
Zapomogę może otrzymać student, który znalazł się w przejściowo w trudnej sytuacji życiowej. Zapomogę przyznaje się na pisemny wniosek studenta, złożony na formularzu WSIZ. Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające trudną sytuację życiową studenta. Zdarzenie wpływające na trudną sytuację życiową studenta musi być udokumentowane a od momentu zakończenia zdarzenia do momentu złożenia wniosku nie może upłynąć więcej niż 6 miesięcy. Zapomoga może być przyznana i wypłacana nie częściej niż 2 razy w roku. Zapomogi przyznawane są jeśli WSIZ posiada środki na ten cel.
Wykaz wymaganych dokumentów
- Formularz Zapomoga
- Załączniki dokumentujące zasadność przyznania zapomogi.
- Klauzula informacyjna RODO
Stypendium dla osób niepełnosprawnych
Stypendium dla osób niepełnosprawnych może otrzymać student posiadający orzeczenie o niepełnosprawności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie, o którym mowa w art. 5 oraz art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 511, 1000 i 1076).
Świadczenie przyznawane jest na pisemny wniosek studenta na semestr w roku akademickim lub do końca miesiąca, w którym kończy się ważność Orzeczenia. Jeśli student składa wniosek o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych po raz kolejny a przedstawione w poprzednim wniosku orzeczenie o niepełnosprawności nie utraciło swojej ważności, student składa wniosek na odpowiednim formularzu, bez konieczności dołączenia Orzeczenia. Wysokość stypendium jest zależna od stopnia niepełnosprawności i jest ustalana przez rektora w porozumieniu z Samorządem Studenckim WSIZ na każdy semestr roku akademickiego.
Wykaz wymaganych dokumentów
- Formularz Stypendium dla osób niepełnosprawnych
- lub Formularz Kontynuacja Dla niepełnosprawnych
- Orzeczenie o niepełnosprawności lub inny dokument dokumentujący niepełnosprawność i jej stopień.
- Formularz zmian mających wpływ na wymiar stypendium dla osób niepełnosprawnych
- Klauzula informacyjna RODO
Stypendium rektora
Stypendium rektora może otrzymać student, który łącznie:
- uzyskał wyróżniające wyniki w nauce lub osiągnięcia naukowe, artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym;
- zaliczył co najmniej pierwszy rok nauki i został wpisany na kolejny semestr;
- za poprzednie dwa semestry uzyskał średnia ocen z przedmiotów objętych obowiązującym programem studiów nie niższą niż 4.00;
- uzyskał odpowiednie miejsce na liście rankingowej na podstawie punktów przyznanych przez Rektora/Komisję Stypendialną za średnią z ostatnich dwóch semestrów poprzedzających złożenie wniosku.
Stypendium rektora może otrzymać student przyjęty na pierwszy rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, który jest laureatem lub finalistą olimpiady, o której mowa w przepisach o systemie oświaty lub medalistą odpowiedniego poziomu we współzawodnictwie sportowym. Stypendium rektora przyznawane jest na podstawie pisemnego wniosku studenta złożonego w Dziekanacie WSIZ w odpowiednim terminie. Wysokość stypendium rektora zależna jest od łącznej liczby punktów przyznanych za średnią oraz pozostałe osiągnięcia, wyszczególnione w formularzu wniosku o stypendium rektora. Kwota stypendium rektora przypadająca na jeden punkt ustalana jest w porozumieniu z Samorządem Studenckim po uzyskaniu informacji o wysokości przyznanej dotacji na dany rok oraz opublikowaniu ostatecznej listy rankingowej.
Wykaz wymaganych dokumentów
- Formularz Rektora
- Załączniki dokumentujące uzyskane osiągnięcia
- Klauzula informacyjna RODO
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. 2018 poz. 1668);
2. Regulamin Świadczeń Dla Studentów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku – Białej.
3. Wyciąg z Ustawy dotyczący Świadczeń z Funduszu Pomocy materialnej.
Student ubiegający się o świadczenia w WSIZ ma obowiązek zapoznania się z wyżej wymienionymi aktami prawnymi co najmniej w zakresie świadczenia, o które występuje.
Sylabus zawiera programy studiów do przedmiotów prowadzonych w WSIZ SYLABUS_WSIZ
Sylabus zawiera programy studiów dla przedmiotów prowadzonych na studiach Informatyki, profil praktyczny Sylabus praktyczne cz.I
Sylabus zawiera programy studiów dla przedmiotów prowadzonych na studiach Informatyki, profil praktyczny Sylabus praktyczne cz.II
Efekty uczenia się dla studiów na profilu ogólnoakademickim Efekty uczenia się -ogólnoakademicki
Efekty uczenia się dla studiów na profilu praktycznym Efekty uczenia się- praktyczny